Типографията е дял от графичния дизайн, който се отнася до уместната и естетична употреба на буквите. Свързана е с различните шрифтове, чрез които се предава писменото слово. Има отношение към красотата и визуалното възприятие. И в този смисъл, има отношение към умелото предаване на послание в брандинга и рекламата.
Силата на типографията е в способността ѝ да предизвиква внимание, да провокира, да впечатлява, да се вмъква в главата на хората. Умелото боравене с шрифтовете и умението за тяхното съчетаване е истинско изкуство.
Нека ви разкажа за един интересен проект:
Word as image е визуален проект по идея на Ji Lee. Понастоящем, той е Communication Designer във Facebook&Instagram и бивш дизайнер и творчески директор на Creative Lab на Google. Работил е и като Art Director за Saatchi & Saatchi. Известен е и със своите илюстрации и публични арт проекти. Идеята за Word as image му хрумнала като задача за изпит по типография. Студентите в училището по визуални изкуства били насърчени да погледнат отвъд класическата форма на буквите и тяхната практическа функционалност, за да разкрият креативния си потенциал. Предизвикателството било да се визуализира значението на думата като се използват само графичните елементи на буквите, образуващи думата, без да се добавят външни. И макар, че в Word as image става въпрос по-скоро за умни илюстрации на думи, чрез използване на асоциации и културни препратки, отколкото за класическа типография, идеите на Ji Lee са абсолютно вдъхновяващи.
Kick предизвикателство:
Ако погледнете на обикновените думи през “типографски” калейдоскоп, ще провокирате въображението си и най-вероятно ще ви хрумнат куп забавни идеи. Дори да не сте графичен дизайнер, все пак можете да надраскате нещо на салфетка, например. Опитайте. Ако не друго, поне ще се позабавлявате.
Почерпете вдъхновение от умните илюстрации на Ji Lee: