Предложете визуално изживяване чрез характер и цвят

Представете си, че си поръчвате горещ шоколад в местното кафене и ви го носят в чисто бяла чаша. Можем да се обзаложим за реакцията ви… Най-вероятно няма да можете да се насладите на тази греховна напитка, но не заради намръщената сервитьорка, високата цена или обстановката, а именно заради цвета на чашата.

Може би, не се замисляме достатъчноно над това, но Да… нашето възприятие зависи до голяма степен от цветовете. Всеки ден ние реагираме подсъзнателно на шаренията около нас. Представете си – попадате на сайт, чиито основни цветове са комбинация от оранж* и розе*… сетивата страдат и няма как да е иначе, но има такива, които ни го причиняват.

В действителност, потребителите взимат решението си за няколко секунди. И вие имате тези няколко секунди, за да въздействате на реакцията и поведението им.

Как умело да управлявате цветовата гама на своя бранд?

Дори и да си нямат идея за репутацията на компанията ви, потенциалните клиенти добиват представа за вас именно чрез това, което виждат първоначално – лого, реклама или други представителни знаци, това са онези няколко секунди, за които стана въпрос по-горе. Използвайте ги! Първото впечатление определя дали потенциалния клиент ще се интересува от по-нататъшно сътрудничество. Имате секунди да ги убедите или разубедите дали да правят бизнес с вас, да купят даден продукт или да потърсят услугите ви.

 

Цвят, или по-скоро комбинация от няколко цвята, увеличава разпознаваемостта на марката. Ето някои примери за това как световно известни фирми използват цветовете:

  • Оранжево (забавно, действие, вълнение, страст и топлина). Amazon, Fanta, Nickelodeon, и Firefox са най-големите фирми, които бързо привличат вниманието на потребителя с оранжев цвят.
  • Синьо (сила, увереност и лоялност). Само погледнете IBM, Hewlett-Packard, American Express – всички те използват синьо и неговите комбинации.
  • Червено (мощност, енергия и смелост). Вижте Coca-Cola, Virgin, Netflix.
  • Зелено (богатство и природа). В сферата на Финансовите услуги винаги използват зелено, тъй като се е свързва с долара: Fidelity и TD Ameritrade приемат зеленото като основен цвят на техните лога. Що се отнася до Greenpeace, Animal Planet и Whole Foods – тези компании залагат на “естествеността” на зелено.
  • Розово – романтичен и женствен цвят, свързан с любов и топлина. Victoria’s Secret, Barbie и Baskin Robbins са трите най-известни марки, които залагат на розовия цвят.
  • Жълт (щастие и лекотата). Жълтото ефективно привлича вниманието: McDonald, Nikon, Hertz, и IKEA са отлични примери за жълти лога.

Без притеснение ще ви посъветваме да мислите за вашия бранд като за човешко същество и да заложите на неговите силни и основни ценности. Това ще ви позволи да изберете цветове, които да предадат правилно идентичността на марката. Ще постигнете много повече успехи в областта на маркетинга, ако цветната палитра правилно позиционира марката и няколкото секунди ще са във ваша полза.

Заложете на контраста, но не прекалявайте

Началната страница на вашия сайт е лицето на организацията. Разумно е още оттук да провокирате потребителите си към действие чрез визуални ефекти в дизайна. Предложете им приятно визуално изживяване. Използвайте релевантни цветове за вашия бранд, които да предадат душата на компанията чрез цветове. Хората възприемат околния свят чрез цветовете на подсъзнателно ниво в рамките на 90 секунди. Освен това, почти 90% от това възприятие се базира на визуално възприятие.

За да тествате  психологията на цветовете, направете промяна на цветовата гама на Call To Action бутоните и вижте реакцията на потребителите. Изпробвайте различни цветови комбинации, за да намерите най-печелившата. Според проучвания, проведени от производителите на софтуерни продукти, червен Call To Action бутон прави 21% повече приходи от зеления, например.

Визуалното преживяване в рекламата

В зависимост от типа на вашата рекламна кампания, можете да използвате цветове, които са извън основната цветова палитра на вашата марка и корпоративна идентичност. Цветовата схема на вашите реклами трябва да бъдат добре координирани с уеб страницата, където са поставени. В противен случай, рискувате да намали ефективността на кампанията си.

Цветовете предизвикват емоционална реакция, която свързва потребителите и потенциалните клиенти с идентичността на марката. Разумно подбрани цветови комбинации привличат внимание и спомагат за сприятеляването с бранда.

Предлагайки една добра комбинация от цветове и изживявания е предпоставка за увеличаване не само броя на кликванията върху уеб сайта, но и привлекателността на марката като цяло. Важно е да се създадете ненатрапчив, но хармоничен и ярък отблясък, който ясно ще открои предимствата и идентичността.

Същото важи и за рекламното ви послание. Ако изображенията и цветовите комбинации са подбрани правилно, тогава рекламата става привлекателна. Не забравяйте, че основната цел е да се предаде посланието. Ето защо, просто изберете подходящите цветове и бъдете сигурни, че потребителят ще забележи и ще се ангажира с това, което искате да му споделите.

By | 2017-09-22T12:46:51+00:00 March 15th, 2016|web design|Comments Off on Предложете визуално изживяване чрез характер и цвят

За автора: